Mit jelent az üres fészek szindróma?

Amíg kisgyerekünk mellett olykor csak félóra nyugira vágytunk, pár év múlva örülünk, ha ennyi időt nyugiban együtt tölt velünk felnőttkor küszöbén álló utódunk. A szakértő elárulja, hogyan élvezhetjük visszanyert szabadságunkat.

Balányi Kárával közös cikkünk  a Nőklapja Egészség 2018. december-januári számában jelent meg.

https://www.hazipatika.com/psziche/csalad/cikkek/mit_jelent_az_ures_feszek_szindroma/20181217130455

 

 

Miért akadnak ki azon, ha anyaként szórakozni járok?

Anyaként szórakozni járni? Ne már! De igen!

Te is találkoztál már ehhez hasonló reakciókal?  Akkor olvass tovább!

Mindkét cikk a Buovet cafeblogon jelent meg.  Az elsőt Petra írta a másodikat én.

Minek mész műkörmöshöz? Hisz anya vagy!  >>>ITT

Miért akadnak ki azon, ha anyaként szórakozni járok?  >>>ITT

 

 

Időgazdálkodás a gyakorlatban - Mikor? Hol? Hogyan?

A helyes időgazdálkodás nulladik lépése az, hogy leülünk és végiggondoljuk az életünket. Fontos, hogy tudatosítsuk magunkban, hogy én-időre mindenkinek szüksége van. Az anyukák ilyenkor egyből felteszik a kérdést: Mégis mikor? Hol? Hogyan?

Ülj le egyszer egy nyugalmasabb pillanatban egy papírral, tollal, és írd le magadnak a válaszokat az alábbi kérdésekre:

1. Mi az, amit igazán szeretnél csinálni?

2. Mi jelenti számodra a kikapcsolódást?

 

Példák:
#1 Katinak két kisgyereke van, akik mellett attól töltődik fel, ha van lehetősége egyedül elolvasni a napi híreket egy kávé mellett délután.

#2 Bea akkor a leghatékonyabb ha minden reggel uszodába megy. Sokkal türelmesebben veszi a 4 gyermeke körüli váratlan helyzeteket.

#3 Judit, akkor érzi magát kiegyensúlyozottnak, ha minden nap legalább fél órára el tud vonulni egy jó könyv társaságában.

#4 Mari számára a napi séta mennyiség megléte fontos. Szeret gyalog menni dolgozni, de ehhez úgy kell a reggeleit tervezni, hogy beleférjen.

Nos, neked mi jelent kikapcsolódást?

Zsonglőrködés az idővel

Amennyire lehet, tervezd meg a napodat.

Mivel kezdd a tervezést?

1. Írd össze, hogy a napi rutinhoz neked mennyi és milyen én-időre van szükséged.

Pl.: napi 10 perc séta, fél óra nyugis kávézás, ebéd utáni szieszta stb.

2. Írd össze a teendőidet, a napi rutin részeit.

Ezeket táblázatba rendezve próbáld megnézni. Én különféle színekkel jelölöm a különféle tevékenységeket, pirossal például azokat amiket csak magamért teszek.

Ha nagyon el vagy veszve az idővel, akkor szánj 2 hetet arra, hogy felírod fél órás bontásban mivel töltötted a napjaidat. Két hét alatt kialakul egy kép az időbeosztásodról.

3. Rangsorold a teendőidet aszerint, hogy:

  • Mi az, amit Neked kell elvégezni?

  • Mit teszel csak a megfelelés kedvéért? (Pl.:  Napi porszívózás?)

  • Mit tudsz kiadni? Kinek? (Pl.: Nem főzöl minden nap, hanem hozatod az ebédet vagy anyósod megy hetente kétszer az oviba a gyerekekért)

  • Mit tudsz elhagyni? (Ha nem csinálod meg, összedől a világ?)

 

Fontos, hogy azt is tudd magadról, hogy Te hogyan működsz. A nap melyik szakában, mennyire vagy aktív. Mikor milyen típusú munkákat tudsz hatékonyan elvégezni? Pl.: reggel megy jobban a szellemi munka vagy 10 óra után, esetleg este?

Mi jelent neked motivációt? Ha összekaptad a lakást és utána iránya az uszoda, vagy az uszodával kezded és után könnyebben megy a munka?

Figyelj, reflektálj magadra mert mindenki másképp működik, mindenkinek más az optimális! 

Tehát akkor papír és toll elő!

1. Mi az, amit igazán szeretnél csinálni?

2. Mi jelenti számodra a kikapcsolódást?

Ne akarj senkinek ebben sem megfelelni!

SM

Ha tetszett, ossza meg ismerőseivel!
Kövessen minket!